Termeni și Condiții Generale (TCG) cuprind condițiile de utilizare ale serviciului disponibil al site-ului www.casmatino.ro definit prin prezenta (denumit în continuare „Furnizorul”), serviciu care poate fi folosit de către utilizator (denumit în continuare „Utilizatorul”) fără înregistrare.
1. Datele furnizorului
- Numele furnizorului: SC ANDIDO S.R.L (denumit în continuare: Furnizorul)
- Sediul social al furnizorului: Str. Sovata Nr. 60 Bl C2 ap.3, Oradea, Bihor 410305
- Reprezentant Online: Dobovan Andrea Olga
- Număr de înregistrare al companiei: Reg. Com. J5/2612/07.12.2006
- CUI 19387804
- Date de contact ale furnizorului și adresa de email folosită în mod regulat pentru a ține legătura cu utilizatorii: info@casmatino.ro
- Număr de telefon: +40770124602
- Limba contractului: română
2. Prevederi de bază
Contractele încheiate electronic nu vor fi înregistrate, se încheie exclusiv în formă electronică, nu sunt considerate contracte în formă scrisă, sunt redactate în limba română și nu vor face referire la nici un cod de conduită. În caz de întrebări privind funcționarea Magazinului Online și procesele sale de comandă și livrare, Furnizorul este disponibil la datele de contact furnizate în prezentul act.
3. Clauze de bază
3.1. Pentru toate problemele care nu sunt reglementate în prezentul Regulament și în scopul interpretării prezentelor Reguli, se vor aplica legile din Romania, în special prevederile relevante ale Legii nr. 365/2002 privind comerțul electronic privind diversele probleme legate de serviciile de comerț electronic, precum și de serviciile din sfera comunității informatice. Prevederile obligatorii ale legilor relevante se vor aplica părților fără nici o condiție suplimentară.
3.2. Prezentul Regulament este valabil începând cu 1 ianuarie 2018 și va rămâne în vigoare până la revocarea acestuia. Furnizorul are dreptul de a modifica unilateral prezentul document. Furnizorul va publica modificările pe site-urile sale cu 11 (unsprezece) zile înainte de intrarea lor în vigoare. Prin utilizarea site-ului Utilizatorii acceptă că toate regulile legate de utilizarea site-ului le devin automat aplicabile.
3.3. Utilizatorul, atunci când accesează un site operat de Furnizor sau citește în orice mod conținutul acestuia, chiar dacă nu este utilizator înregistrat al site-ului, acceptă cele cuprinse în prezentul document ca obligatorii pentru persoana sa. Dacă Utilizatorul nu acceptă condițiile, nu are dreptul de a consulta conținutul site-ului.
3.4. Furnizorul își rezervă toate drepturile privind distribuirea site-ului, a oricărei părți a acestuia și a conținutului pe care îl cuprinde. Este interzisă descărcarea, stocarea pe cale electronică, prelucrarea și înstrăinarea în scopul obținerii unor avantaje materiale al conținutului care apare pe site fără acordul prealabil, în scris, al Furnizorului.
4. Înregistrare/Cumpărare
4.1. Prin efectuarea de cumpărături/înregistrarea pe acest site, Utilizatorul declară că a luat cunoștință și acceptă prezentele TCG și condițiile cuprinse în Politica de confidențialitate publicată pe site, și acceptă procesarea datelor sale in conformitate cu legile actuale. Mai multe informații despre procesarea datelor și protecția privind protecția datelor găsiți aici.
4.2. În cazul efectuării unor cumpărături/înregistrării, Utilizatorul are obligația de a specifica datele proprii, reale. În cazul specificării unor date false sau aparținând altor persoane în timpul efectuării unor cumpărături/înregistrării, contractul electronic este declarat nul. Furnizorul nu își asumă nici o răspundere în cazul în care Utilizatorul îi utilizează serviciile în numele altei persoane sau cu datele altei persoane.
4.3. Furnizorul nu poate fi tras la răspundere în niciun fel în cazul unor întârzieri în livrare, respectiv al altor probleme sau erori care apar din cauza faptului că Utilizatorul specifică date eronate, incomplete sau neclare.
5. Produse
5.1. Produsele care apar în acest magazin online pot fi comandate exclusiv online. Prețurile afișate pentru produse sunt indicate în RON prevăzut de lege, dar nu includ prețul transportului.
5.2. În Magazinul Online, Furnizorul afișează denumirea, descrierea și fotografia produselor.
5.3. În cazul în care se lansează o promoție, Furnizorul va informa pe larg Utilizatorii cu privire la promoție și durata exactă a acesteia.
5.4. Dacă în ciuda tuturor măsurilor de precauție ale Furnizorului, pe site apare un preț greșit, mai ales atunci când prețul este evident greșit, de exemplu un preț de „0 Ron” sau „1 Ron”, semnificativ diferit de prețul cunoscut, general acceptat sau estimat al unui produs, care apare din cauza unei erori în sistem, Furnizorul nu are obligația de a livra produsul la prețul greșit, ci poate oferi livrarea produsului la prețul corect, iar cunoscând acest preț, clientul are dreptul de a renunța la intenția de cumpărare.
5.5. În cazul unui preț greșit, dacă disproporționalitatea dintre prețul real și cel afișat al unui produs este evidentă, fapt ce în mod normal trebuie observat imediat de un consumator obișnuit. În baza Legii Codului Civil contractul se încheie în urma exprimării reciproce și unanime a voinței părților. Dacă părțile nu reușesc să ajungă la un acord cu privire la condițiile contractuale, adică nu există o declarație care exprimă reciproc și unanim voința părților, nu se poate vorbi de un contract încheiat valabil care să creeze drepturi și obligații. Pe baza acestui fapt o comandă confirmată la un preț greșit/eronat se va considera un contract nul.
6. Plasarea comenzii
6.1. Utilizatorul intra pe pagina Magazinului online si poate efectua cumpărături fără a se înregistra.
6.2. Utilizatorul va stabili cantitatea produsului/produselor pe care dorește să le achiziționeze.
6.3. Utilizatorul va plasa în coșul de cumpărături produsele selectate. Utilizatorul poate consulta oricând conținutul coșului de cumpărături cu un clic pe pictograma „coș de cumpărături” sus in colţul drept al paginii.
6.4. Dacă Utilizatorul dorește să mai plaseze și alte produse în coș, trebuie să intre înapoi la „magazin”. Dacă Utilizatorul nu dorește să mai cumpere și alte produse, trebuie să verifice cantitatea produsului pe care dorește să-l achiziționeze. Dacă dorește să golească coșul de cumpărături, Utilizatorul va apăsa butonul „ștergere – X”. Utilizatorul poate schimba cantitatea dorită cu schimbarea cantitații din căsută.
6.5. Utilizatorul alege adresa de livrare, apoi modalitatea de transport/plată, putând alege dintre următoarele:
Ramburs: Dacă Utilizatorul dorește să achite în numerar contravaloarea comenzii la preluarea pachetului, va selecta modalitatea de plată „Ramburs”.
Plata in cont bancar : Dacă Utilizatorul dorește să achite în avans contravaloarea comenzii prin virament, va alege această opțiune, unde va gasi datele contului in care va putea vira valoarea produsului ales.
Taxe de transport:
Taxele de transport vor fi comunicate utilizatorului.
6.6. În cazul în care în webshop apare o eroare sau deficiență la produse sau la prețuri, ne rezervăm dreptul de a o corecta. În acest caz, vom informa cumpărătorul cu privire la noile date imediat ce eroarea este detectată și corectată. În continuare cumpărătorul poate confirma comanda încă o dată, sau cumpărătorul are posibilitatea de a denunța contractul.
6.7. Suma finală de achitat conține toate cheltuielile bazate pe totalizarea comenzii și mesajul de confirmare. Utilizatorul are obligația să inspecteze pachetul în momentul preluării în fața curierului, și în cazul în care observă orice urmă de deteriorare pe produs sau pe ambalaj are obligația de a solicita întocmirea unui proces-verbal, și în cazul în care pachetul este deteriorat, Utilizatorul nu este obligat să preia pachetul. Furnizorul nu va accepta nici o reclamație ulterioară care nu are la bază un proces-verbal!
Livrarea pachetelor se efectuează în zilele lucrătoare, între orele 8 și 17.
6.8. După specificarea datelor, Utilizatorul poate transmite comanda sa, apăsând butonul „plaseaza comandă”, însă înainte de a face acest lucru poate verifica din nou datele indicate, respectiv poate trimite împreună cu comanda o notă sau ne poate trimite un mesaj prin e-mail în care să își exprime orice eventuală dorință legată de comandă.
6.9. Corectarea erorilor de introducere a datelor: Înainte de a finaliza procedura de comandă, Utilizatorul poate oricând reveni la pasul anterior în care poate corecta datele introduse.
6.10. După trimiterea comenzii Utilizatorul va primi două confirmări prin e-mail. Comanda, respectiv confirmarea acesteia se consideră primite de către Furnizor, respectiv Utilizator atunci când aceasta devine accesibilă destinatarului. Furnizorul nu își asumă răspunderea legată de confirmare, dacă aceasta nu ajunge la timp din cauza faptului că Utilizatorul specifică la înregistrare o adresă de e-mail greșită, sau Utilizatorul nu are acces la mesaj din cauza epuizării spațiului alocat contului său.
6.11. În primul e-mail Furnizorul va confirma înregistrarea comenzii și va informa Utilizatorul că contractul în format electronic va interveni între Utilizator și Furnizor după trimiterea celei de a doua confirmări, cu datele indicate în această a doua confirmare (denumirea produsului, numărul de articole, prețul, termenul de livrare probabil).
7. Prelucrarea comenzilor
7.1. Comenzile sunt prelucrate în timpul programului de lucru. Comenzile pot fi plasate și în afara intervalului indicat pentru prelucrarea comenzilor. Astfel, dacă sunt plasate în afara programului de lucru, comanda va fi prelucrată în următoarea zi lucrătoare..
7.2. În general, în cazul produselor aflate pe stoc, termenul de onorare este 2-3 zile lucrătoare de la data confirmării, iar în cazul produselor care nu se află pe stoc Furnizorul va informa Utilizatorul în mesajul de confirmare cu privire la termenul de livrare exact.
7.3. Pe baza contractului de vânzare-cumpărare, Furnizorul are obligația de a cesiona drepturile de proprietate pe care le deține asupra bunului, iar Utilizatorul are obligația de a achita prețul de achiziție și de a prelua bunul.
7.4. Dacă vânzătorul este o societate comercială și cumpărătorul este un utilizator, în lipsa unui acord cu prevederi diferite între părți, după încheierea contractului, vânzătorul (în prezentele TCG: Furnizorul), are obligația de a pune bunul la dispoziția cumpărătorului (Utilizatorului) fără întârziere, însă nu mai târziu de treizeci de zile.
7.5. În cazul în care Furnizorul înregistrează întârzieri, Utilizatorul are dreptul de a prelungi termenul. Dacă vânzătorul nu reușește să respecte termenul prelungit, cumpărătorul are dreptul de a denunța contractul.
7.6. Utilizatorul are dreptul de a denunța contractul fără a prelungi termenul, dacă
a) Furnizorul a refuzat onorarea contractului; sau
b) contractul ar fi trebuit îndeplinit, conform acordului dintre părți sau datorită destinației determinate a serviciului, în termenul convenit, nu în altă perioadă.
7.7. Dacă Furnizorul nu reușește să-și îndeplinească obligațiile asumate prin contract din cauza faptului că produsul indicat în contract nu este disponibil, are obligația de a înștiința fără întârziere Utilizatorul în legătură cu acest aspect, și să restituie suma achitată de Utilizator fără întârziere.
8. Dreptul la denunțare
8.1. Conform Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului, precum și conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr.34/2014. privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumatori și comercianți, Consumatorul are dreptul de a denunța contractul fără nicio justificare și de a returna produsul comandat în termen de 14 zile de la data preluării produsului. În lipsa prezentei informări Consumatorul are dreptul de a-şi exercita dreptul la denunţare timp de 1 an.
8.2. Perioada rezervată pentru exercitarea dreptului la denunțare expiră după 14 zile de la data la care Consumatorul sau terțul desemnat de acesta, altul decât transportatorul, preia produsul.
8.3. Consumatorul are dreptul de a-și exercita dreptul la denunțare în perioada dintre data încheierii contractului și data preluării produsului.
8.4. Cheltuielile aferente returnării produsului vor fi suportate de către consumator, comerciantul nu își asumă acoperirea acestor cheltuieli.
8.5. În cazul exercitării dreptului la denunțare, Consumatorul va trebui să achite doar cheltuielile aferente returnării produsului, însă Furnizorul are dreptul de a solicita compensarea eventualelor pagube apărute din cauza utilizării neconforme a produsului.
8.6. După reprimirea produsului sau primirea declarației de denunțare, Furnizorul va restitui fără întârziere, dar cel târziu în termen de 14 zile, Consumatorului, în conformitate cu prevederile legale menționate mai sus, sumele achitate de acesta, inclusiv taxa de transport.
8.7. În cadrul procedurii de rambursare vom utiliza modalitatea de plată aplicată pentru tranzacția inițială, cu excepția cazurilor în care Consumatorul consimte în mod expres utilizarea unei alte modalități de plată; aplicarea acestui mod de rambursare nu vor determina cheltuieli suplimentare pentru Consumator.
8.8. Consumatorul are obligația să returneze bunurile sau să predea acestea la sediul Furnizorului fără întârziere, dar în niciun caz mai târziu de 14 zile de la data transmiterii către Furnizor a înștiințării de denunțare a contractului.
8.9. În cazul denunțării în scris, Consumatorul trebuie doar să trimită înștiințarea de denunțare în termen de 14 zile.
8.10. Se consideră că acest termen a fost respectat de către Consumator, dacă returnează, respectiv predă bunurile înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
8.11. Consumatorul va suporta doar cheltuielile aferente returnării produsului, cu excepția cazului în care comerciantul își asumă acoperirea acestor cheltuieli.
8.12. Furnizorul nu are obligația de a restitui Consumatorului cheltuielile suplimentare care au apărut din cauza alegerii unei modalități de transport alta decât cea mai ieftină, obișnuită și oferită de Furnizor.
8.13. Consumatorul poate fi tras la răspundere din cauza scăderii valorii bunurilor numai dacă această scădere a apărut din cauza utilizării neconforme cu natura, proprietățile și modul de funcționare a acestora.
8.14. Furnizorul are dreptul să amâne restituirea atâta timp cât nu i se returnează bunurile, sau Consumatorul nu prezintă dovada faptului că le-a returnat: dintre cele două se va lua în considerare data cea mai apropiată.
8.15. În cazul în care Consumatorul dorește să-și exercite dreptul la denunțare, poate comunica acest lucru Furnizorului în scris, la una dintre căile de contact a Furnizorului sau prin telefon. În cazul comunicării în scris prin poștă se va lua în considerare data depunerii la poștă, iar în cazul comunicării prin telefon, data comunicării prin telefon. În cazul comunicării prin poștă Furnizorul acceptă doar transmiterea sub formă de scrisoare recomandată sau colet recomandat. Consumatorul are posibilitatea de a returna Furnizorului, prin poștă sau printr-un serviciu de curierat, produsul comandat.
8.16. Consumatorul trebuie să acorde atenție deosebită utilizării produsului în conformitate cu destinația acestuia, întrucât orice pagube care apar din cauza utilizării neconforme a produsului vor trebui acoperite de către Consumator! În termen de paisprezece zile de la primirea produsului returnat, Furnizorul va restitui Consumatorului prețul de achiziție al produsului, împreună cu cheltuielile de transport.
8.17. Consumatorul poate contacta Furnizorul în legătură și cu alte reclamații, prin căile de comunicații specificate în prezentul Regulament.
9. Garanție și răspundere
Garanție pentru vicii ascunse
9.1. În ce situație poate Utilizatorul să-și exercite dreptul la garanție pentru vicii ascunse?
În cazul îndeplinirii necorespunzătoare a obligațiilor de către firma care operează webshop-ul, Utilizatorul are dreptul de a solicita despăgubiri legate de garanția pentru vicii ascunse de la comerciant, în conformitate cu prevederile Codului Civil.
9.2. Ce drepturi are Utilizatorul pe baza solicitării de despăgubiri legate de garanția pentru vicii ascunse?
Utilizatorul are la dispoziție următoarele posibilități pentru a reclama pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse: poate solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care Furnizorul este în imposibilitatea de a satisface vreuna dintre aceste opțiuni sau dacă opțiunea aleasă ar determina cheltuieli suplimentare disproporționat de mari pentru comerciant față de alte pretenții. Dacă Utilizatorul nu a solicitat sau nu a putut solicita repararea sau înlocuirea, Utilizatorul poate solicita reducerea proporțională a contravalorii serviciilor sau poate remedia defectul pe cheltuiala comerciantului, sau poate lăsa repararea în sarcina unor terți sau, în cel mai rău caz, poate denunța contractul. Utilizatorul poate trece la un alt drept de garanție pentru vicii ascunse în locul celui ales inițial, însă cheltuielile aferente acestei schimbări vor fi suportate de către Utilizator, cu excepția cazului în care schimbarea a fost justificată sau comerciantul a fost cel care a cauzat schimbarea.
9.3. Ce perioadă are la dispoziție Utilizatorul pentru a-și reclama pretențiile legate de garanția pentru vicii ascunse?
Utilizatorul are obligația de a comunica fără întârziere defectul după identificarea acestuia, dar nu mai târziu de două luni de la data descoperirii. În același timp vă atragem atenția că după expirarea termenului de prescripție de doi ani după îndeplinirea contractului nu mai aveți dreptul de a reclama pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse.
9.4. În fața cui aveți dreptul să reclamați pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse?
Utilizatorul își poate reclama pretențiile legate de garanția pentru vicii ascunse în fața comerciantului.
Garanția pentru produs
9.5. În ce situație poate Utilizatorul să-și exercite dreptul la garanție pentru produs?
În cazul unui defect la un produs , Utilizatorul poate reclama, la alegerea sa, o pretenție legată de garanția pentru vicii ascunse sau de garanția pentru produs.
9.6. Ce drepturi are Utilizatorul pe baza solicitării de despăgubiri legate de garanția pentru produs?
În cazul unei pretenții legate de garanția pentru produs, Utilizatorul poate solicita doar înlocuirea produsului defect.
9.7. În ce situație se consideră că produsul este defect?
Produsul este considerat defect dacă nu corespunde cerințelor calitative valabile în momentul comercializării sale, sau dacă nu dispune de proprietățile indicate de producător în specificația produsului.
9.8. Ce perioadă are la dispoziție Utilizatorul pentru a-și reclama pretențiile legate de garanția pentru produs?
Utilizatorul își poate reclama pretențiile legate de garanția pentru produs în termen de doi ani de la data comercializării produsului de către producător. După expirarea acestei perioade Utilizatorul își pierde acest drept.
9.9. În fața cui aveți dreptul și ce alte condiții trebuie îndeplinite pentru a reclama pretențiile legate de garanția pentru produs.
Pretențiile legate de garanția pentru produs pot fi reclamate exclusiv în fața producătorului sau distribuitorului bunului. În cazul reclamării unor pretenții legate de garanția pentru produs, defectul produsului trebuie probat de către Utilizator.
9.10. În ce situație este scutit producătorul (distribuitorul) de obligația legată de garanția pentru produs?
Producătorul (distribuitorul) este scutit de obligația legată de garanția pentru produs, dacă poate proba următoarele:
– produsul nu a fost realizat, respectiv distribuit în cadrul activităților sale comerciale, sau
– în momentul comercializării, nivelul de dezvoltare al științei și tehnicii nu permitea descoperirea defectului, sau
– defectul produsului a fost cauzat de aplicarea unor prevederi legale sau dispoziții oficiale.
Producătorul (distribuitorul) trebuie să prezinte suficiente probe pentru a fi scutit de răspundere.
Vă atragem atenția că nu aveți dreptul de a emite în același timp, în paralel, pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse și pretenții legate de garanția pentru produs pentru același defect. În cazul emiterii cu succes a pretențiilor legate de garanția pentru produs, pretențiile legate de garanția pentru vicii ascunse vor putea fi emise pentru produsul reparat sau înlocuit doar față de producător.
9.11. Furnizorul nu are obligații legate de garanție în cazul pagubelor apărute în urma uzurii normale și nici pentru pagubele care, după cesiunea riscului de deteriorare, apar din cauza manipulării greșite sau neglijente, suprasolicitării, a unor acte altele decât cele prevăzute, sau a utilizării neconforme cu destinația produsului.
10. Procedura in caz de pretenții aferente garanției.
10.1. Contractul încheiat între consumator și comerciant trebuie să nu conțină prevederi stabilite de părți care să difere de prevederile ordonanței în defavoarea consumatorului.
10.2. Consumatorul are obligația de a proba încheierea contractului (cu factura).
10.3. Cheltuielile legate de îndeplinirea obligațiilor legate de garanție vor fi suportate de către Furnizor
10.4. Comerciantul are obligația de a întocmi un proces-verbal pentru pretențiile aferente garanției reclamate de consumator.
10.5. Copia procesului-verbal se va pune la dispoziția consumatorului fără întârziere, printr-o modalitate verificabilă.
10.6. În cazul în care comerciantul nu se poate exprima cu privire la posibilitatea satisfacerii pretențiilor consumatorului aferente garanției la momentul reclamației, comerciantul va înștiința consumatorul în termen de cinci zile lucrătoare, printr-o modalitate verificabilă, cu privire la opinia sa, iar în caz de respingere a pretențiilor va indica motivul refuzului și posibilitatea consumatorului de a se adresa unui organ de arbitraj.
10.7. Comerciantul are obligația de a păstra procesul-verbal o perioadă de trei ani de la data întocmirii acestuia și de a-l prezenta la solicitarea organelor de control.
10.8. Comerciantul are obligația de a depune toate eforturile pentru înlocuirea în termen de cincisprezece zile.
11. Clauze
11.1. Furnizorul are dreptul de a apela la un colaborator pentru a-și îndeplini obligațiile. Furnizorul își asumă întreaga răspundere pentru actele acestuia care contravin prevederilor legale ca și cum autorul acestor acte ar fi fost însuși Furnizorul.
11.2. Dacă orice parte a prezentului Regulament devine nevalidă, nelegală sau neaplicabilă, acest fapt nu va afecta în niciun fel validitatea, legalitatea și aplicabilitatea celorlalte prevederi.
11.3. Dacă Furnizorul nu își exercită un drept conferit prin prezentul Regulament, neexercitarea dreptului în cauză nu se va considera ca fiind o renunțare la acel drept. Orice renunțare la un drept anume este considerată valabilă dacă există o declarație scrisă expresă cu privire la acest fapt. Faptul că la un moment dat Furnizorul nu solicită respectarea strictă a unei condiții sau prevederi esențiale a Regulamentului nu înseamnă că acesta renunță la respectarea strictă ulterioară a condiției sau prevederii în cauză.
11.4. Furnizorul și Utilizatorul vor încerca să soluționeze litigiile pe cale amiabilă.
12. Administrarea reclamațiilor
12.1. Magazinul nostru și-a propus să gestioneze toate comenzile la nivelul calitativ corespunzător, astfel încât să ofere cumpărătorului satisfacție maximă. Dacă totuși Utilizatorul are o reclamație în legătură cu contractul sau executarea acestuia, o poate transmite la numărul de telefon, adresa de e-mail de mai sus sau prin poștă.
12.2. Furnizorul va analiza imediat reclamațiile verbale și le va soluționa după necesități. În cazul în care cumpărătorul nu este de acord cu modul în care i s-a soluționat reclamația, sau reclamația nu poate fi analizată imediat, Furnizorul va întocmi fără întârziere un proces- verbal cu privire la reclamație și opinia sa cu privire la aceasta, și va înmâna cumpărătorului o copie a acestuia.
12.3. Furnizorul va răspunde în scris la reclamațiile formulate în scris, în termen de 30 de zile. Magazinul nostru își va prezenta motivele în cazul respingerii reclamației. Furnizorul va păstra copia procesului-verbal întocmit și a răspunsului pe o perioadă de cinci ani și va prezenta acestea, la cerere, organelor de control.
12.4. Vă informăm că, în cazul respingerii reclamației dumneavoastră, aveți posibilitatea de a vă adresa pentru inițierea unei proceduri la un organ oficial sau de arbitraj.
12.5. Consumatorul se poate adresa cu reclamația Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului:
12.6. Competența organelor de arbitraj include soluționarea litigiilor dintre consumatori și comercianți în afara tribunalului. Sarcina organului de arbitraj este să încerce să aducă părțile la un numitor comun în scopul soluționării litigiilor dintre consumator și comerciant, iar în cazul în care eșuează în încercarea sa, adoptă o decizie pentru a asigura impunerea simplă, rapidă, eficientă și fără cheltuieli semnificative a drepturilor consumatorului. La cererea consumatorului sau Furnizorului, organul de arbitraj va oferi consultanță cu privire la drepturile și obligațiile consumatorului.
12.7. În cazul unui litigiu transfrontalier între consumator și comerciant care apare în urma unui contract de vânzare-cumpărare online sau a unui contract de prestări servicii online, singura autoritate competentă pentru derularea acestei proceduri este organul de arbitraj de pe lângă camera de comerț și industrie a capitalei.
13. Excluderea răspunderii
13.1. Furnizorul declară că depune toate eforturile pentru a actualiza permanent informațiile conținute pe site, însă nu își asumă răspunderea pentru completitudinea lor, relevanța lor în toate situațiile și eventualele modificări ale acestora.
13.2. Furnizorul dorește să sublinieze faptul că nu își asumă nicio răspundere pentru pagubele apărute în urma utilizării site-ului.
13.3. Furnizorul are dreptul de a modifica, moderniza sau retrage fără nicio înștiințare prealabilă întregul conținut (inclusiv serviciile disponibile) sau orice parte a conținutului.
13.4. Există posibilitatea ca pe site să apară modificări independente de voința și influența Furnizorului. În acest caz Furnizorul nu își asumă niciun fel de răspundere cu privire la exactitatea, veridicitatea, actualitatea sau conținutul informațiilor, documentațiilor și al altor materiale scrise pe care le conține.
13.5. Utilizatorii utilizează site-ul exclusiv pe propria răspundere, Furnizorul neasumându-și răspunderea pentru nicio pagubă care apare din cauza unor conținuturi necorespunzătoare, greșite sau deficiente.
13.6. Furnizorul nu garantează funcționarea fără probleme și fără erori a funcțiilor de pe site. Furnizorul nu își asumă răspunderea pentru pagubele, pierderile și cheltuielile suplimentare care apar în legătură cu site-ul, utilizarea sau inutilizabilitatea, funcționarea necorespunzătoare sau defectarea acestuia, provocate de viruși informatici, defecțiuni de linie sau de rețea sau de alte cauze similare. Utilizatorul ia cunoștință despre faptul că Furnizorul nu își asumă răspunderea pentru erorile care apar pe dispozitivul Utilizatorului, pagubele cauzate de viruși sau orice pierderi de date, și nici pentru accesarea neautorizată a dispozitivului sau rețelei utilizatorului.
13.7. Furnizorul nu verifică informațiile accesibile de pe site prin intermediul eventualelor link-uri, Furnizorul neasumându-și nicio răspundere pentru disponibilitatea sau corectitudinea acestora.
14. Drepturi de autori
14.1. Utilizatorul care consultă și utilizează site-ul are dreptul de a utiliza conținutul site-ului exclusiv în scopuri necomerciale. Utilizarea în scop necomercial nu implică plata unei contravalori, însă este interzisă utilizarea în scopul obținerii de venituri.
14.2. În cazul utilizării libere utilizarea site-ului este gratuită, nefiind nevoie de acordul Furnizorului în acest sens. Utilizarea conform prevederilor legate de utilizarea liberă este permisă, respectiv gratuită, doar dacă nu prejudiciază utilizarea normală a site-ului și nu prejudiciază în mod nejustificat interesele legitime ale Furnizorului, îndeplinește cerințele de bună credință și onestitate, și nu are un scop incompatibil cu principiile utilizării libere. Utilizarea conținutului site-ului în orice alt mod decât în conformitate cu prevederile de mai sus, respectiv depășirea limitelor de utilizare liberă se va considera utilizare neautorizată, caz în care Furnizorul își rezervă dreptul de a acționa pe căi legale împotriva actelor interzise de lege.
14.3. Utilizarea site-ului în scop comercial este permisă doar pe baza acordului prealabil, în scris, al Furnizorului. Utilizarea siglei și mărcilor comerciale ale Furnizorului este permisă doar pe baza acordului prealabil al Furnizorului.
14.4. Preluarea oricăror materiale de pe site sau din baza de date al acestuia este permisă doar pe baza acordului scris al Furnizorului, și doar cu includerea unei referințe la Furnizor.
14.5. Furnizorul își rezervă toate drepturile privind toate elementele serviciilor sale, denumirile site-ului și a domeniilor, denumirile secundare de domenii create prin acestea și spațiile sale publicitare de pe internet.
14.6. Este interzisă adaptarea sau dezasamblarea conținutului site-ului sau a oricărei părți a acestuia, precum și utilizarea oricărei aplicații prin care site-ul sau orice parte a acestuia poate fi modificată sau indexată.
14.7. Denumirea și sigla Casmatino sunt protejate de drepturi de autor, utilizarea lor fiind permisă exclusiv pe baza acordului scris al Furnizorului.
Furnizorul și Utilizatorul vor încerca să soluționeze orice litigiu pe cale amiabilă.